In bepaalde situaties kan het voorkomen dat je nog een wijziging dient aan te brengen aan een inschrijving van een leerling in vorig schooljaar.
Dit dient uiteraard aangepast te worden op het inschrijvingstabblad van de leerling. Vervolgens ga je naar Discimus > Inschrijvingen > Transacties in wachtrij om de transactie versneld door te sturen via het blauw envelopje.
Na een bepaalde periode is dit niet meer mogelijk. De transactie zal dan in de wachtrij blijven staan (zonder blauw envelopje), omdat het beheervenster van vorig schooljaar gesloten werd.
Stappen die je dient te ondernemen om deze aanpassingen door te kunnen sturen naar Discimus:
Om dit te kunnen doen, vraag je eerst aan jouw verificateur om het 'beheervenster' voor het desbetreffende schooljaar en voor jouw instellingsnummer opnieuw open te zetten.
Vervolgens contacteer je ons via ibasis@informat.be of ileerlingen@informat.be met dezelfde vraag.
Zodra je van ons bericht krijgt dat het beheervenster werd geopend, zal je deze zendingen kunnen doorsturen naar Discimus, door op de blauwe envelopjes te klikken.
Artikelen in deze sectie
- Ik vind een leerling niet terug / leerling verdwenen
- Zoeken van leerlingen/Werking filter bij 'Leerlingen' - 'Consulteren'
- Naam leerling in het rood bij Leerlingen - Consulteren
- Discimus - Studiebewijzen: de verschillende menu-items
- Informat - Discimus - Smartschool
- Tips bij het aanmaken van een ticket
- Afwezigheden raadplegen vanuit Discimus
- Plaats op de wachtrij (voor scholen die uitsluitend tijdens de vrije inschrijvingsperiode geregistreerde weigeringen doorsturen)
- Gemeente wordt niet aangeboden bij het toevoegen van een adres
- Begindatum van een definitieve uitsluiting moet na de einddatum van alle andere tuchtmeldingen liggen