Bij het versturen van een tuchtzending dien je er steeds voor te zorgen dat de definitieve uitsluiting na de einddatum van alle andere tuchtmeldingen ligt. Zo niet, zal je deze fout krijgen:
In deze case is de datum van definitieve uitsluiting 12/12/2022:
Op het tabblad van de afwezigheden navigeer je in de kalender naar een dag waarop de leerling nog op school zat, in deze case namen we willekeurig 08/12/22. Vervolgens klik je op het blauwe mannetje boven de kalender om de afwezigheidsperiodes na te kijken.
Hier schuilt de fout: De code Y overlapt met de datum van definitieve uitsluiting.
Oplossing: Deze afwezigheidsperiode Y inkorten t.e.m. 11.12.2022.
Artikelen in deze sectie
- Ik vind een leerling niet terug / leerling verdwenen
- Zoeken van leerlingen/Werking filter bij 'Leerlingen' - 'Consulteren'
- Naam leerling in het rood bij Leerlingen - Consulteren
- Discimus - Studiebewijzen: de verschillende menu-items
- Discimus - Afwezigheden: de verschillende menu-items
- Informat - Discimus - Smartschool
- Tips bij het aanmaken van een ticket
- Afwezigheden raadplegen vanuit Discimus
- Plaats op de wachtrij (voor scholen die uitsluitend tijdens de vrije inschrijvingsperiode geregistreerde weigeringen doorsturen)
- Gemeente wordt niet aangeboden bij het toevoegen van een adres