Om jullie snel en efficiënt te kunnen helpen geven we jullie graag wat tips om een duidelijk en volledig ticket aan te maken.
We vragen om steeds volgende zaken te vermelden.
- Onderwerp: probeer een betekenisvolle titel te geven aan het ticket
- Gebruikersnaam
- Applicatie: in welke module stelt het probleem zich? (leerlingen, personeel, rekeningen, afwezigheden, ...)
- Instellingsnummer
- Vestiging: indien rechten op meerdere vestigingen
- Schooljaar: zeker indien het niet in het lopende schooljaar is
- Probleemomschrijving
- Wat probeert u?
- Op welk scherm?
- Wat lukt er niet?
- Waar loopt u vast,
- Krijgt u een foutmelding? Zoja , wat zegt de foutmelding? - Voeg eventueel een printscreen toe (met de Prt-Scr-toets kan dit heel makkelijk)
- Klas/Leerling/Personeelslid: ook al stelt het probleem zich bij meerdere klassen/leerlingen of personeelsleden, graag de naam van een klas/leerling of personeelslid vermelden zodat we het probleem kunnen simuleren a.d.h.v. een concreet voorbeeld.
Artikelen in deze sectie
- Ik vind een leerling niet terug / leerling verdwenen
- Zoeken van leerlingen/Werking filter bij 'Leerlingen' - 'Consulteren'
- Naam leerling in het rood bij Leerlingen - Consulteren
- Discimus - Studiebewijzen: de verschillende menu-items
- Informat - Discimus - Smartschool
- Tips bij het aanmaken van een ticket
- Afwezigheden raadplegen vanuit Discimus
- Plaats op de wachtrij (voor scholen die uitsluitend tijdens de vrije inschrijvingsperiode geregistreerde weigeringen doorsturen)
- Gemeente wordt niet aangeboden bij het toevoegen van een adres
- Begindatum van een definitieve uitsluiting moet na de einddatum van alle andere tuchtmeldingen liggen