Tips bij het aanmaken van een ticket Tips bij het aanmaken van een ticket

Tips bij het aanmaken van een ticket

Om jullie snel en efficiënt te kunnen helpen geven we jullie graag wat tips om een duidelijk en volledig ticket aan te maken. 

Bij het mailen naar info@informat.be,  vragen we om steeds volgende zaken te vermelden:

  • Onderwerp: probeer een betekenisvolle titel te geven aan het ticket
  • Gebruikersnaam
  • Applicatie: in welke module stelt het probleem zich? (leerlingen, personeel,  rekeningen, afwezigheden, ...)
  • Instellingsnummer
  • Vestiging: indien rechten op meerdere vestigingen
  • Schooljaar: zeker indien het niet in het lopende schooljaar is
  • Probleemomschrijving
    - Wat probeer je?
    - Op welk scherm?
    - Wat lukt er niet?
    - Waar loop je vast?
    - Krijg je een foutmelding? Zoja , wat zegt de foutmelding?
  • Voeg eventueel een printscreen/schermafbeelding toe (met de Prt-Scr-toets kan dit heel makkelijk)
  • Klas/Leerling/Personeelslid: ook al stelt het probleem zich bij meerdere klassen/leerlingen of personeelsleden, graag de naam van een  klas/leerling of personeelslid vermelden zodat we het probleem kunnen simuleren a.d.h.v. een concreet voorbeeld.