Dit artikel betreft de foutmelding "Begindatum van een definitieve uitsluiting moet na de einddatum van alle andere tuchtmeldingen liggen" bij Discimus > Tuchtzendingen > Transacties met fouten:
In dit geval blijkt er een overlap tussen de datum van definitieve uitsluiting en een andere tuchtcode. Dit kunt u het beste consulteren via het menu Discimus > Tuchtzendingen > Doorsturen.
In bijgevoegd voorbeeld blijkt de preventieve schorsing met einddatum 12.05.2024 te overlappen met de datum van definitieve uitsluiting 10.05.2024:
Bij het invoeren van tuchtcodes wordt er steeds een afwezigheidsperiode aangemaakt. Deze periode(s) kan je oproepen via Leerlingen > Consulteren op het tabblad 'Afwezig' bij de leerling.
Je drukt in de linkerbovenhoek op het blauwe mannetje met het klokje. Vervolgens krijg je een pop-upscherm 'Afwezigheidsperiodes van de leerling'. De periode met de preventieve schorsing kan je van hieruit wijzigen naar einddatum 19.05.2024 zodat er geen overlap is met de datum van definitieve uitsluiting:
Als je dan nog eens via het menu Discimus > Tuchtzendingen > Doorsturen de huidige tuchtzendingen doorstuurt voor de betreffende leerling, zal de fout opgelost zijn.
Artikelen in deze sectie
- Stappenplan: Zending studiebewijzen (SO)
- Definitieve uitsluiting annuleren in Discimus (SO)
- Discimusfout "Te weinig taalvakken opgegeven voor deze administratieve groep"
- Discimusfout zonder uitleg (transactie geblokkeerd) of melding Registreer inschrijving adm. groep
- Discimusfout: De school biedt dit structuuronderdeel niet aan in de gekozen vestigingsplaats.
- Discimustransacties versneld doorsturen (SO)
- Doorgestuurd studiebewijs aanpassen
- Doorgestuurd studiebewijs annuleren
- Dubbele inschrijving corrigeren
- Elektronische communicatie van leerlingengegevens in het basis- en secundair onderwijs (AGODI)