Stel: uw school heeft 2 vestigingen.
De studiebewijzen van vestiging A worden verstuurd via Smartschool, de studiebewijzen van vestiging B worden verstuurd via Informat.
Komt u op volgende foutmelding, dan dient uw school schrijfrechten te vragen voor Informat voor het doorsturen van de studiebewijzen naar Discimus via aan leerlingenzendingen.basisonderwijs@vlaanderen.be (voor basisonderwijs)
of ondersteuning.secundaironderwijs@vlaanderen.be (voor secundair onderwijs).
Eenmaal u die schrijfrechten hebt ontvangen, moet u heel goed opletten dat u enkel de studiebewijzen van de juiste vestiging doorstuurt!
Dit doet u door te filteren op de correcte vestiging langs menu 'Discimus' - 'Studiebewijzen' - 'Doorsturen':
Artikelen in deze sectie
- Stappenplan: Zending studiebewijzen (SO).
- Definitieve uitsluiting annuleren in Discimus (SO)
- Discimusfout "Te weinig taalvakken opgegeven voor deze administratieve groep"
- Discimusfout zonder uitleg (transactie geblokkeerd) of melding Registreer inschrijving adm. groep
- Discimustransacties versneld doorsturen (SO)
- Doorgestuurd studiebewijs aanpassen
- Doorgestuurd studiebewijs annuleren
- Dubbele inschrijving corrigeren
- Elektronische communicatie van leerlingengegevens in het basis- en secundair onderwijs (AGODI)
- GOK-formulier vanuit Discimus overnemen (SO)