1) Wanneer u een Discimusfout krijgt, dan kan u deze vaak verhelpen door de transactie gewoon eens opnieuw in wacht te plaatsen. Dit doet u langs menu 'Discimus' - 'Inschrijvingen' - 'Transacties met fouten' via 'Alle foutieve transacties opnieuw in wacht zetten'.
2) Via menu 'Discimus' - 'Inschrijvingen' - 'Raadpleeg leerling' kunt u controleren of een leerling volledig geregistreerd is in Discimus (leerling selecteren en op het mannetje klikken).
Is bv. de inschrijving niet geregistreerd in Discimus, dan kunt u de transactie opnieuw in wacht zetten vanuit de inschrijvingsfiche van de desbetreffende leerling. U wijzigt bv. het veld 'Vorige Inschr.', slaat dit op, opent de fiche opnieuw en past dit opnieuw aan naar de oorspronkelijke waarde en slaat opnieuw op.
Vervolgens gaat u terug naar het menu 'Discimus' - 'Inschrijvingen' - 'Transacties in de wachtrij'.
Door op de blauwe enveloppe te klikken naast de naam van de leerling stuurt u de gegevens onmiddellijk door naar Discimus. Indien u niet op dit icoontje klikt, dan worden de gegevens binnen de 30 minuten automatisch doorgestuurd.
Artikelen in deze sectie
- Stappenplan: Zending studiebewijzen (SO)
- Definitieve uitsluiting annuleren in Discimus (SO)
- Discimusfout "Te weinig taalvakken opgegeven voor deze administratieve groep"
- Discimusfout zonder uitleg (transactie geblokkeerd) of melding Registreer inschrijving adm. groep
- Discimusfout: De school biedt dit structuuronderdeel niet aan in de gekozen vestigingsplaats.
- Discimustransacties versneld doorsturen (SO)
- Doorgestuurd studiebewijs aanpassen
- Doorgestuurd studiebewijs annuleren
- Dubbele inschrijving corrigeren
- Elektronische communicatie van leerlingengegevens in het basis- en secundair onderwijs (AGODI)