De personeelsleden waarvoor je wenst te registreren, dienen in eerste instantie ingeschreven te worden in een instellingsgroep. Dit doe je via Instellingen (= tandwieltje) > Basisgegevens > Personalia.
Je kan met de zoekbalk rechtsboven het personeelslid individueel opzoeken of je kan ook filteren op de personeelsleden, zodoende de leerlingen eruit worden gefilterd:
Vind je deze niet, vink dan "personen met registratie-inschrijving in gekozen schooljaar' uit:
Komt de persoon nog niet voor in de lijst, dan dient deze nog toegevoegd te worden in de applicatie iPersoneel. Deze persoon dient enkel actief te staan aan de school. Er dient geen opdracht toegevoegd te worden, noch verstuurd.
In het tabblad 'Inschrijving' koppel je het personeelslid aan de juiste instellingsgroep (bijvoorbeeld 'Overname personeel'). Klik hiervoor op 'Inschrijving toevoegen' en koppel de velden in het scherm 'Nieuwe inschrijving'. Vergeet tot slot niet op 'Opslaan' te klikken.
Staat de gewenste instellingsgroep niet in de lijst, dan kan deze aangemaakt worden via Instellingen > Basisgegevens > Instellingsgroepen. Klik op 'Instellingsgroep toevoegen' en geef deze groep zelf een naam, bijvoorbeeld 'Overname personeel'.
Vervolgens voeg je bij Instellingen > Basisgegevens > Registratie eenheden, de eenheid 'maaltijden personeel' toe, met de juiste prijs. Volgend stappenplan kan je op weg helpen om deze eenheid in te stellen: Eenheden & activiteiten aanmaken
Wanneer de eenheden ingesteld zijn, kan er - net zoals bij de leerlingen - geregistreerd worden via Registratie > Registreren.
Bij het aanmaken van de rekeningen in de rekeningenmodule maak je een aparte rekeninggroep aan via Instellingen > Basisgegevens > Rekeninggroepen, waarbij je aanduidt dat het gaat over 'personeel':
Daarna kunnen de registraties worden opgehaald vanuit Registratie2.0 via Import / Export > Import > Ophalen uit iRegistratie, net zoals je dit ook doet voor de leerlingen:
Artikelen in deze sectie
- Registratie 2.0: Bestanden importeren in Registratie 2.0
- Registratie 2.0: Registreren voor externen - leerlingen
- Registratie 2.0: Registreren voor externen - personeel
- Registratie 2.0: Registreren en aanrekenen voor personeel
- Registratie 2.0: Registreren versus Registreren voor periode
- Registratie 2.0: Registreren voor periode
- Registratie 2.0: Registraties toekennen bij gesplitste rekeningen
- Registratie 2.0: Problemen bij het ophalen van een eenheid uit Registratie 2.0
- Registratie 2.0: Registraties verwijderen uit Rekeningen 2.0
- Registratie 2.0: Registraties corrigeren of manueel toevoegen