Om een attest op te maken voor de mutualiteit gaat u als volgt te werk:
- Ga via het tandwieltje rechtsboven naar Basisgegevens > Attesttypes en klik op Attest toevoegen:
- Geef een duidelijke omschrijving op voor het attest.
Scholen binnen eenzelfde database krijgen dezelfde attesten te zien. Vermeld eventueel de naam van uw school of het instellingsnummer in de omschrijving zodat uw attest niet door een andere school wordt aangepast.
Wat de inhoud van het attest betreft, zet Informat steeds een standaard attest 'Tegemoetkoming voor ... klassen' klaar. Alle info die in de inhoud tussen vierkante haakjes staat wordt automatisch door het systeem ingevuld op basis van de keuzes die u maakt bij het afdrukken van het attest:
Dit attest dient als basis - het is m.a.w. niet de bedoeling dat dit wordt aangepast en dus overschreven. Is dat toch gebeurd, dan kunt u de inhoud nog in bijlage van dit artikel ophalen.
Kopieer de inhoud van het standaard attest en plak die in uw nieuwe attest.
Pas de inhoud aan naar wens. Via de knop Veld invoegen kunt u parameters toevoegen indien van toepassing:
Bevestig ten slotte met Opslaan.
Uw attesttype is nu aangemaakt.
Het attest zelf kunt u afdrukken via Rapportage > Andere > Attesten.
Artikelen in deze sectie
- Rekeningen 2.0: Basisgegevens
- Rekeningen 2.0: Een nieuwe rubriek aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een nieuw artikel aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een artikeltabel aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een artikeltabel kopiëren/verwijderen
- Rekeningen 2.0: Een artikeltabel afdrukken
- Rekeningen 2.0: Een rekeninggroep aanmaken
- Rekeningen 2.0: Layouts
- Rekeningen 2.0: Werken met kortingen
- Rekeningen 2.0: Werken met filters