Aanrekenen start binnen Rekeningen 2.0 steeds met het aanmaken van een rekeninggroep, het 'frame' waarin u de rekeningen zal aanmaken.
Dit verloopt als volgt:
- Ga via het tandwieltje rechtsboven naar 'Basisgegevens', kies daarna links voor 'Rekeninggroepen' en klik op 'Rekeninggroep toevoegen'.
- Geef volgende data op:
- Naam
Deze zal op de rekening verschijnen en kan bijvoorbeeld 'September 20XX' of 'Bosklassen 20XX' zijn. Afhankelijk van hoe u met de scholengroep bent opgestart in Informat kan het ook van belang zijn de naam van de school(vestiging) in de rekeninggroep te vermelden. - Periode
Bij het aanrekenen zal u alle leerlingen te zien krijgen die binnen deze periode een geldige inschrijving hebben (gehad).
Indien u werkt met iRegistratie zullen enkel de registraties van deze periode bij het ophalen naar de rekening worden overgezet. - Betalingstermijn
U kiest hier een betalingstermijn uit het lijstje. Afhankelijk van hoe u die onder Basisgegevens > Betalingstermijnen heeft ingesteld zal een uiterlijke betaaldatum op de rekening worden vermeld. - Indien gewenst kunt u ook nog een opmerking toevoegen die op alle rekeningen zal worden weergegeven.
Bevestig ten slotte met 'Opslaan'.
- Naam
- Koppel in het volgende venster de juiste school(vestigingen) & klik op 'Volgende':
- In de laatste stap koppelt u de juiste lay-out en u bevestigt met 'Opslaan'. De lay-out bepaalt welk rekeningnummer en welke schoolgegevens er op de rekening verschijnen. Hoe die zijn ingesteld kan u nakijken onder Basisgegevens > Layout documenten.
Artikelen in deze sectie
- Rekeningen 2.0: Basisgegevens
- Rekeningen 2.0: Een nieuwe rubriek aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een nieuw artikel aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een artikeltabel aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een artikeltabel kopiƫren/verwijderen
- Rekeningen 2.0: Een artikeltabel afdrukken
- Rekeningen 2.0: Een rekeninggroep aanmaken
- Rekeningen 2.0: Layouts
- Rekeningen 2.0: Werken met kortingen
- Rekeningen 2.0: Werken met filters