Rekeningen 2.0: Een rekeninggroep aanmaken Rekeningen 2.0: Een rekeninggroep aanmaken

Rekeningen 2.0: Een rekeninggroep aanmaken

Aanrekenen start binnen Rekeningen 2.0 steeds met het aanmaken van een rekeninggroep, het 'frame' waarin u de rekeningen zal aanmaken.

Dit verloopt als volgt:

  1. Ga via het tandwieltje rechtsboven naar 'Basisgegevens', kies daarna links voor 'Rekeninggroepen' en klik op 'Rekeninggroep toevoegen'.

    mceclip0.png
    mceclip3.png
  2. Geef volgende data op:
    • Naam
      Deze zal op de rekening verschijnen en kan bijvoorbeeld 'September 20XX' of 'Bosklassen 20XX' zijn. Afhankelijk van hoe u met de scholengroep bent opgestart in Informat kan het ook van belang zijn de naam van de school(vestiging) in de rekeninggroep te vermelden.

    • Periode
      Bij het aanrekenen zal u alle leerlingen te zien krijgen die binnen deze periode een geldige inschrijving hebben (gehad).
      Indien u werkt met iRegistratie zullen enkel de registraties van deze periode bij het ophalen naar de rekening worden overgezet.

    • Betalingstermijn
      U kiest hier een betalingstermijn uit het lijstje. Afhankelijk van hoe u die onder Basisgegevens > Betalingstermijnen heeft ingesteld zal een uiterlijke betaaldatum op de rekening worden vermeld.

      mceclip4.pngmceclip5.png
    • Indien gewenst kunt u ook nog een opmerking toevoegen die op alle rekeningen zal worden weergegeven.
      Bevestig ten slotte met 'Opslaan'.

  3. Koppel in het volgende venster de juiste school(vestigingen) & klik op 'Volgende':

    mceclip6.png

  4. In de laatste stap koppelt u de juiste lay-out en u bevestigt met 'Opslaan'. De lay-out bepaalt welk rekeningnummer en welke schoolgegevens er op de rekening verschijnen. Hoe die zijn ingesteld kan u nakijken onder Basisgegevens > Layout documenten.

    mceclip7.png