Aanrekenen start binnen Rekeningen steeds met het aanmaken van een rekeninggroep, het 'frame' waarin je de rekeningen zal aanmaken.
Dit verloopt als volgt:
- Ga via het tandwieltje rechtsboven naar 'Basisgegevens', kies daarna links voor 'Rekeninggroepen' en klik op 'Rekeninggroep toevoegen'.
- Geef volgende data op:
- Naam
Deze zal op de rekening verschijnen en kan bijvoorbeeld 'September 20XX' of 'Bosklassen 20XX' zijn. Afhankelijk van hoe je met de scholengroep bent opgestart in Informat kan het ook van belang zijn de naam van de school(vestiging) in de rekeninggroep te vermelden. - Periode
Bij het aanrekenen zal je alle leerlingen te zien krijgen die binnen deze periode een geldige inschrijving hebben (gehad).
Indien je werkt met Registratie zullen enkel de registraties van deze periode bij het ophalen naar de rekening worden overgezet. - Betalingstermijn
Je kiest hier een betalingstermijn uit het lijstje. Afhankelijk van hoe je die onder Basisgegevens > Betalingstermijnen heeft ingesteld zal een uiterlijke betaaldatum op de rekening worden vermeld. - Indien gewenst kan je ook nog een opmerking toevoegen die op alle rekeningen zal worden weergegeven.
Bevestig ten slotte met 'Opslaan'.
- Naam
- Koppel in het volgende venster de juiste school(vestigingen) & klik op 'Volgende':
- In de laatste stap koppel je de juiste lay-out en je bevestigt met 'Opslaan'. De lay-out bepaalt welk rekeningnummer en welke schoolgegevens er op de rekening verschijnen. Hoe die zijn ingesteld kan je nakijken onder Basisgegevens > Layouts.
Artikelen in deze sectie
- Rekeningen 2.0: Basisgegevens
- Rekeningen 2.0: Een nieuwe rubriek aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een nieuw artikel aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een artikeltabel aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een artikeltabel kopiƫren/verwijderen
- Rekeningen 2.0: Een artikeltabel afdrukken
- Rekeningen 2.0: Een rekeninggroep aanmaken
- Rekeningen 2.0: Layouts
- Rekeningen 2.0: Werken met kortingen
- Rekeningen 2.0: Werken met filters