Indien een leerling niet gesynchroniseerd raakt met Smartschool, kan u de leerling nog eens individueel synchroniseren.
Hiervoor consulteert u de leerling en klikt u in het personalia-tabblad op het synchronisatie-icoontje. Als resultaat hiervan wordt deze leerling opnieuw toegevoegd aan de Smartschool-queue.
Indien deze manuele synchronisatie via het sync-icoontje na enkele uren nog steeds niet gelukt is, neemt u best contact op met Smartschool. Mogelijk bestaat het 'intern nummer' voor deze leerling reeds in Smartschool, waardoor de synchronisatie blijft hangen.
Noot: Het kan tijdens de piekperiode (september - oktober) enkele uren duren vooraleer de synchronisatie afgerond/zichtbaar is.
Artikelen in deze sectie
- Controlegroep 'nieuwe leerlingen' in Smartschool
- Gebruikersbeheer Smartschool
- Leerling tussen Informat en Smartschool herkennen
- Leerlinggegevens in Smartschool wijzigen
- Selectie leerlingen met Smartschool synchroniseren
- Synchronisatie nieuwe leerling met Smartschool
- Uitgeschreven leerling in Smartschool
- Wachtwoord nieuwe leerling toekennen
- Wat moet ik doen indien een leerling niet gesynchroniseerd raakt met Smartschool?