Indien een leerling niet gesynchroniseerd raakt met Smartschool, kijk je eerst en vooral na of de inschrijving gerealiseerd is. Dit is immers een absolute vereiste om de synchronisatie te voltrekken.
Als de inschrijving nog op parallel staat (makkelijk te herkennen aan blauw balkje/blauwe inschrijvingsbol), dan moet de status aangepast worden naar 'gerealiseerd':
Ook de inschrijving in een officiƫle klas is een vereiste.
Daarna zal de leerling automatisch naar Smartschool gesynchroniseerd worden. Je hoeft hiervoor verder niets te doen.
Als de inschrijving reeds gerealiseerd was, kan je de leerling nog eens individueel synchroniseren.
Hiervoor consulteer je de leerling en klik je in het personalia-tabblad op het synchronisatie-icoontje. Als resultaat hiervan wordt deze leerling opnieuw toegevoegd aan de Smartschool-queue.
Indien deze manuele synchronisatie via het sync-icoontje na enkele uren nog steeds niet gelukt is, neem je best contact op met Smartschool. Mogelijk bestaat het 'intern nummer' voor deze leerling reeds in Smartschool, waardoor de synchronisatie blijft hangen.
Noot: Het kan tijdens de piekperiode (september - oktober) enkele uren duren vooraleer de synchronisatie afgerond/zichtbaar is.
Artikelen in deze sectie
- Controlegroep 'nieuwe leerlingen' in Smartschool
- Gebruikersbeheer Smartschool
- Leerling tussen Informat en Smartschool herkennen
- Leerlinggegevens in Smartschool wijzigen
- Selectie leerlingen met Smartschool synchroniseren
- Synchronisatie nieuwe leerling met Smartschool
- Uitgeschreven leerling in Smartschool
- Wachtwoord nieuwe leerling toekennen
- Wat moet ik doen indien een leerling niet gesynchroniseerd raakt met Smartschool?