Rekeningen 2.0: Foutmelding domiciliebestand Rekeningen 2.0: Foutmelding domiciliebestand

Rekeningen 2.0: Foutmelding domiciliebestand

Bij het uploaden van een domiciliebestand krijg je een foutmelding dat het bestand niet is verwerkt bij de bankinstelling.

De exacte oorzaak van de foutmelding kan je opzoeken aan de hand van de volgende stappen:

 

1. Raadpleeg het domiciliebestand waarvoor je een foutmelding kreeg:

Klik op 'Domiciliëringen'

Selecteer de rekeninggroep voor het opgegeven domiciliebestand. In volgend scherm kan je een PDF of Excel export genereren door op de drie puntjes te klikken.

 

Bij het raadplegen van de Excel export kan je aan de hand van de 'filter', de foutmelding opsporen binnen het domiciliebestand.

mceclip3.png

Mogelijke foutmeldingen:

- Incorrecte registratie van het IBAN-nummer ('be' i.pv. BE)

- Incorrecte registratie van het BIC-code ('spaties' vóór of tussen de BIC-code)

 

2. Domiciliebestand correct inlezen

Klik op het tandwieltje en kies voor 'Basisgegevens'. Ga naar 'Bankrekeningen / domicilienummers' en klik vervolgens de 'titularis' aan.  

 

In volgend scherm kan je het IBAN-nummer of de BIC-code aanpassen door op de naam van de leerling te klikken. Na het aanpassen van de gegevens sla je deze op om verder te gaan.

 

Verwijder het reeds aangemaakte domiciliebestand (zie volgend artikel: Rekeningen 2.0: een domiciliebestand verwijderen )

Vervolgens maak je een nieuw domiciliebestand aan (zie volgend artikel: Rekeningen 2.0: een domiciliebestand aanmaken)