Bij het uploaden van een domiciliebestand krijgt u een foutmelding dat het bestand niet is verwerkt bij de bankinstelling.
De exacte oorzaak van de foutmelding, kan u gaan opzoeken aan de hand van de volgende stappen:
1. Raadpleeg het domiciliebestand waarvoor u een foutmelding kreeg:
Klik op 'rekeningen' en vervolgens op 'domiciliëringen'.
Selecteer de rekeninggroep voor het opgegeven domiciliebestand. In volgend scherm kan u een PDF of Excel export gaan genereren door op de drie puntjes te klikken.
Bij het raadplegen van de Excel export kan u a.d.h.v. de 'filter', de foutmelding gaan opsporen binnen het domiciliebestand.
Mogelijke foutmeldingen:
- Oncorrecte registratie van het IBAN-nummer ( 'be' i.pv. BE)
- Oncorrecte registratie van het BIC-code ('spaties' voor of tussen de BIC-code)
2. Domiciliebestand correct inlezen
Klik op het tandwieltje en kies voor 'basisgegevens'. Ga naar 'Bankrekeningen / domicilienummers' en klik vervolgens de 'titularis' aan.
In volgend scherm kan u het IBAN-nummer of de BIC-code gaan aanpassen door op de naam van de leerling te klikken. Na het aanpassen van de gegevens sla je deze op om verder te gaan.
Verwijder het reeds aangemaakte domiciliebestand (zie volgend artikel: Rekeningen 2.0: een domiciliebestand verwijderen )
Vervolgens maakt u terug een nieuw domiciliebestand aan (zie volgend artikel: Rekeningen 2.0: een domiciliebestand aanmaken)
Artikelen in deze sectie
- Rekeningen 2.0: Starten met domiciliëring
- Rekeningen 2.0: Domiciliemandaten importeren
- Rekeningen 2.0: Een mandaatsvoorstel afdrukken
- Rekeningen 2.0: Het rekeningnummer van een mandaat is gewijzigd
- Rekeningen 2.0: Een mandaat beëindigen
- Rekeningen 2.0: Een domiciliebestand aanmaken
- Rekeningen 2.0: Een domiciliebestand verwijderen
- Rekeningen 2.0: Foutmelding domiciliebestand