Probleem
De doorboeking van een rekening naar Exact mislukt met deze reden:
"De klantenrekening van deze relatie is niet gelijk aan de rekening van het gebruikte verkoopdagboek"
Oorzaak
Aan de klant in het Exact dossier is een grootboekrekening gekoppeld dan verschilt van degene die aan het verkoopdagboek hangt.
Rekening verkoopdagboek controleren
Controleer de rekening die aan het verkoopdagboek in Exact gekoppeld is als volgt:
- Ga naar [Dossier] > Stamgegevens > Dagboeken
- Open het verkoopdagboek, bv. 700.
Grootboekrekening geeft aan welke rekening is gekoppeld aan het dagboek, bv. 400000:
Rekening klant controleren
Controleer de rekening die aan een klant/leerling gekoppeld is, als volgt:
- Open Relaties > Klanten > Overzicht
- Zoek de klant op naam en open klantenfiche.
De klantenrekening staat vermeld bij Boekhouding:
Oplossing
De klantenfiche in Exact openen en de gekoppelde klantenrekening verwijderen.
Werk de klantenrekening van een relatie als volgt bij:
- Open Relaties > Klanten > Overzicht
- Zoek naam van bestaande leerling:
3. Selecteer (vink checkbox aan) en klik op “Bewerken > Allemaal tegelijkertijd”.
Het volgende venster verschijnt:
- Kies bij Verkoop > Klantenrekening een rekening:
5. Klik op Bijwerken om alle geselecteerde relaties bij te werken:
Artikelen in deze sectie
- Bestaat al bij Exact met boekstuknr: A, B
- Error occurred while sending a direct message or getting the response.
- De gekoppelde Exact-gebruiker in het Exact Dashboard is niet meer geldig. Contacteer Exact.
- The remote server returned an error: (400) Bad request
- AuthorizationRequiredException
- Verplicht: Soort betaling
- Bestaat reeds: Mandaat referentie
- Periode is afgesloten: [Jaar] – [Maand]
- De klantenrekening van deze relatie is niet gelijk aan de rekening van het gebruikte verkoopdagboek
- Klant werd niet gevonden in Exact. Boek opnieuw door om de klant aan te maken.