1. Er zijn geen blauwe bolletjes, enkel grijze
De reden waarom u grijze bolletjes ziet in plaats van blauwe is omdat er geen rijksregisternummer staat gekoppeld aan uw account. Dit kan twee oorzaken hebben:
- Er werd geen rijksregisternummer gekoppeld aan de personalia in de applicatie iPersoneel.
- Er werd geen persoon gekoppeld aan het account in iGebruikersbeheer via Beheren van > gebruikers (enkel toegankelijk voor de beheerder).
2. Er zijn geen bolletjes zichtbaar om afwezigheden in te geven
In verlofperiodes zullen sowieso nooit bolletjes verschijnen, aangezien dan ook geen afwezigheden moeten worden geregistreerd.
Krijgt u ook buiten de verlofperiodes geen bolletjes te zien, dan staat de tijdscode op uw computer mogelijks foutief ingesteld. De tijdzone moet correct staan en daylight saving time / “Klok automatisch aan zomertijd aanpassen” moet aan staan:
3. Er zijn geen afwezigheidscodes beschikbaar om uit te kiezen:
U kunt meerdere codes zichtbaar maken door wat langer te klikken op het blauwe bolletje. Zo verschijnt er een scherm met extra afwezigheidscodes
Let op: Indien ook dan de afwezigheidscode(s) niet beschikbaar is, zie dit artikel.
Artikelen in deze sectie
- Stappenplan: Afwezigheden registreren
- Stappenplan: Afwezigheden registreren voor periode
- Stappenplan: Beschikbare afwezigheidscodes
- Afwezigheidscodes N, X, P en B beschikbaar stellen in A&R
- Code Z in A&R
- Kunnen er nog registraties gewijzigd worden eens ze opgehaald werden in iRekeningen?
- Officiële afwezigheidscodes – Schema voor leerkrachten (BO)
- Overzichtslijst code onbekend
- Problemen bij afwezigheden registreren
- Sterretje bij naam van een leerling