In dit artikel bespreken we de stappen die je kan ondernemen indien je jouw wachtwoord vergeten bent en/of geen toegang meer hebt tot je account.
Neem indien nodig contact op met je beheerder die je terug op actief kan plaatsen en desgewenst een nieuw wachtwoord voor je kan instellen.
Hoe je kunt opzoeken wie je beheerder is, lees je in dit artikel.
Het heeft geen zin hiervoor contact op te nemen met de helpdesk van Informat gezien wij - omwille van privacyredenen - geen inzage hebben in paswoorden en jouw account niet mogen activeren.
Mijn wachtwoord klopt niet
- Ga na of je geen fout hebt getypt en of bepaalde toetsen op het toetsenbord wel of niet aanstaan (bv. Shift Lock of Num Lock).
- Probeer niet meer dan een drietal keer in te loggen.
Meer pogingen kunnen er toe leiden dat je account geblokkeerd wordt. In dat geval werkt de optie 'Wachtwoord vergeten' niet (zie hieronder).
- Klik op 'Wachtwoord vergeten?' om een nieuw wachtwoord in te stellen. Je ontvangt dan een e-mail met verdere instructies op het e-mailadres dat je bij registratie hebt opgegeven.
Je logt vervolgens in met dit paswoord.
Indien gewenst kan je via de rubriek 'Profiel' jouw wachtwoord wijzigen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
- Klik op 'Wachtwoord vergeten?' om een nieuw wachtwoord in te stellen. Je ontvangt dan een e-mail met verdere instructies op het e-mailadres dat je bij registratie hebt opgegeven (werkwijze zie hierboven).
- Als je geen e-mail ontvangt, dien je jouw beheerder te contacteren.
Dit is niet Informat, maar meestal de ICT-verantwoordelijke op uw school. Die persoon kan voor jou een nieuw wachtwoord instellen. Om uit te zoeken wie je beheerder is, zie dit artikel.
Ik heb geen toegang meer tot mijn account
Een aantal foutieve aanmeldpogingen kan resulteren in een blokkering van jouw account.
Je account kan weer actief worden gezet door je beheerder en indien gewenst kan die ook een nieuw wachtwoord voor je instellen.
Ik ben beheerder en heb geen toegang meer tot mijn account
De omschakeling naar Gebruikersbeheer2.0 houdt in dat de impersonatie mogelijkheid gedeactiveerd werd. Hoe je opnieuw een beheerdersrol aan je account toekent vind je hier terug.