In dit artikel bespreken we de stappen die u kan ondernemen indien u uw wachtwoord vergeten bent en/of geen toegang meer hebt tot uw account.
Neem indien nodig contact op met uw beheerder die u terug op actief kan plaatsen en desgewenst een nieuw wachtwoord voor u kan instellen.
Het heeft geen zin hiervoor contact op te nemen met de helpdesk van Informat gezien wij - omwille van privacyredenen - geen inzage hebben in paswoorden en uw account niet mogen activeren.
Mijn wachtwoord klopt niet
- Ga na of u geen fout hebt getypt en of bepaalde toetsen op het toetsenbord wel of niet aanstaan (bv. Shift Lock of Num Lock).
- Probeer niet meer dan een drietal keer in te loggen.
Meer pogingen kunnen er toe leiden dat uw account tijdelijk geblokkeerd wordt. In dat geval werkt de optie 'Wachtwoord vergeten' niet (zie hieronder).
- Klik op 'Wachtwoord vergeten?' om een nieuw wachtwoord in te stellen. U ontvangt dan een e-mail met verdere instructies op het e-mailadres dat u bij registratie hebt opgegeven.
U logt vervolgens in met dit paswoord.
Indien gewenst kan u via de rubriek 'Profiel' uw wachtwoord wijzigen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
- Klik op 'Wachtwoord vergeten?' om een nieuw wachtwoord in te stellen. U ontvangt dan een e-mail met verdere instructies op het e-mailadres dat u bij registratie hebt opgegeven (werkwijze zie hierboven).
- Als u geen e-mail ontvangt, dient u uw beheerder te contacteren.
Dit is niet Informat, maar meestal de ICT-verantwoordelijke op uw school. Die persoon kan voor u een nieuw wachtwoord instellen. Om uit te zoeken wie uw beheerder is, zie dit artikel.
Ik heb geen toegang meer tot mijn account
Een aantal foutieve aanmeldpogingen kan resulteren in een tijdelijke blokkering van uw account.
Uw account kan weer actief worden gezet door uw beheerder en indien gewenst kan die ook een nieuw wachtwoord voor u instellen.