De verschillende statussen van een doorboeking naar Exact De verschillende statussen van een doorboeking naar Exact

De verschillende statussen van een doorboeking naar Exact

Alle doorboekingen naar Exact komen in een wachtrij terecht. De duurtijd om de doorboeking te verwerken is dan ook afhankelijk van hoe gevuld de wachtrij is op het moment dat u de doorboeking uitvoert.
Via het Overzicht boekingen kunt u de status van de doorboeking opvolgen. Dit zijn de verschillende statussen die u hier kunt te zien krijgen:

  • Nieuw
    De rekening is nieuw aangemaakt en nog niet doorgeboekt.

  • Bezig/Bezig.
    De doorboeking zit in de wachtrij. Wij raden u bij deze statussen steeds aan om 24u te wachten, aangezien de rekeningen binnen deze tijdspanne moeten doorgeboekt zijn naar Exact. Is dat niet zo, dan neemt u best telefonisch contact op met de helpdesk.

  • Voltooid
    De rekening/creditnota is succesvol doorgeboekt naar Exact.

  • Fataal
    Deze status is meestal het gevolg van een onderbreking van de verbinding met de server/het net. Het systeem zal hier sowieso zelf binnen de eerstvolgende 24u nieuwe pogingen ondernemen om de doorboeking alsnog te doen slagen.
    Indien u merkt dat de status na 24u nog steeds op 'fataal' staat, controleert u best of de rekening in Exact zichtbaar is. Als dat zo is, verwijdert u die daar en neemt u daarna contact op met de Informat helpdesk.

  • Mislukt
    De doorboeking is niet geslaagd. In de kolom reden wordt in dit geval aangegeven waarom die niet geslaagd is. In het artikel Correcties bij een status 'mislukt' kunt u nalezen welke correctie u bij welke melding dient uit te voeren. Daarna kunt u de rekening opnieuw doorboeken vanuit het boekingsoverzicht door die aan te vinken en op 'Selectie doorboeken te klikken':

    mceclip0.png