Wanneer je mails vanuit je eigen schooldomein wil versturen ga je als volgt te werk.

Je contacteert je beheerder. Wanneer deze met zijn beheerdersaccount inlogt, ziet hij de applicatie 'Administratie e-maildomeinen'.

1. Klik '+ Domein toevoegen'

mceclip0.png

2. Voeg het domein toe van waaruit je mails wil versturen. Indien je meerdere domeinen hebt, dan dien je deze allemaal individueel toe te voegen. Klik vervolgens op 'Domein opslaan'.

mceclip2.png

3. Van zodra je het domein hebt toegevoegd kan je het domein door je domeinnaamagent laten valideren. Dit doe je door de 'DNS instructions' integraal naar hen door te mailen.

mceclip4.png

4. Van zodra dit domein door je domeinnaamagent gevalideerd werd, kan je de DKIM- en SPF-records voor dit domein opvragen en ook aan je domeinnaamagent doormailen.
mceclip5.png

 

 

Van zodra je domeinnaam gevalideerd werd, ben je binnen de 24u opnieuw in de mogelijkheid om mails vanuit je eigen domeinna(a)m(en) te versturen.  Dit gebeurt automatisch, je hoeft hiervoor geen specifieke instelling te activeren.

 

 

Weet je niet wie je domeinnaamagent is, dan vind je hier meer informatie over hoe je dit kan opvragen.