Registratie 2.0: Rode lijnen bij inlezen scanner Registratie 2.0: Rode lijnen bij inlezen scanner

Registratie 2.0: Rode lijnen bij inlezen scanner

Krijg je tijdens het inlezen van de scanner rode lijnen, dan kunnen er verschillende situaties hiervan de oorzaak zijn. Hier lichten we de meest voorkomende even toe:

- Situatie 1: er werd geen activiteit gescand
- Situatie 2: de activiteit werd dubbel gescand
- Situatie 3: er werd een verkeerde barcode gebruikt bij het scannen van de betreffende leerling(en).
- Situatie 4: foute volgorde bij het scannen

 

Situatie 1: er werd geen activiteit gescand

STAP 1

• Vink alle personen aan bij 'Barcode'.

STAP 2

• Druk op de knop 'Toewijzen' linksonder op je scherm.

STAP 3, 4 & 5

• Geef in volgend scherm aan voor welke activiteit de registraties werden gescand.

STAP 6

• Druk op 'opslaan' om je wijzigingen te bewaren.

 

Situatie 2: de activiteit werd dubbel gescand

STAP 1 & 2

• Selecteer (1) en verwijder (2) één van de activiteiten die dubbel werd gescand.

STAP 3 & 4

• Link de resterende barcodes (3) via 'koppelen' (4), en de activiteit wordt toegewezen aan de leerlingen.

 

Situatie 3: verkeerde barcode gescand

OPTIE 1 - Wijzigen barcode

STAP 1 & 2

• Selecteer (1) barcode van de activiteit en druk op 'wijzigen' (2).

STAP 3 & 4

• Pas de barcode aan van de activiteit (3) en druk vervolgens op 'opslaan'

STAP 5 & 6

• Link de personen en activiteiten (5) via 'koppelen' (6).

OPTIE 2 - Foute barcode verwijderen 

STAP 1

• Selecteer de foutieve barcode en druk op 'Verwijderen'

STAP 2

• Link via de knop 'Toewijzen', de persoon aan de juiste activiteit (zie: situatie 1)

 

Situatie 4: foute volgorde bij het scannen

STAP 1 & 2

• Selecteer de activiteit en registraties van leerlingen (1) die wél correct zijn, en druk vervolgens op de knop 'koppelen' (2). 

 

STAP 3 & 4

• Selecteer de leerlingen met de verkeerde volgorde (3) en druk op 'Toewijzen' (4).

STAP 5, 6, 7 & 8

• Selecteer de activiteit (5), eenheid (6), de waarde (7), en druk vervolgens op 'opslaan' (8).

STAP 9 & 10

• Selecteer de barcode van de activiteit (9) en druk op de knop 'Verwijderen' (10).