Krijg je tijdens het inlezen van de scanner rode lijnen, dan kunnen er verschillende situaties hiervan de oorzaak zijn. Hier lichten we de meest voorkomende even toe:
- Situatie 1: er werd geen activiteit gescand
- Situatie 2: de activiteit werd dubbel gescand
- Situatie 3: er werd een verkeerde barcode gebruikt bij het scannen van de betreffende leerling(en).
- Situatie 4: foute volgorde bij het scannen
Situatie 1: er werd geen activiteit gescand
STAP 1
• Vink alle personen aan bij 'Barcode'.
STAP 2
• Druk op de knop 'Toewijzen' linksonder op je scherm.
STAP 3, 4 & 5
• Geef in volgend scherm aan voor welke activiteit de registraties werden gescand.
STAP 6
• Druk op 'opslaan' om je wijzigingen te bewaren.
Situatie 2: de activiteit werd dubbel gescand
STAP 1 & 2
• Selecteer (1) en verwijder (2) één van de activiteiten die dubbel werd gescand.
STAP 3 & 4
• Link de resterende barcodes (3) via 'koppelen' (4), en de activiteit wordt toegewezen aan de leerlingen.
Situatie 3: verkeerde barcode gescand
OPTIE 1 - Wijzigen barcode
STAP 1 & 2
• Selecteer (1) barcode van de activiteit en druk op 'wijzigen' (2).
STAP 3 & 4
• Pas de barcode aan van de activiteit (3) en druk vervolgens op 'opslaan'
STAP 5 & 6
• Link de personen en activiteiten (5) via 'koppelen' (6).
OPTIE 2 - Foute barcode verwijderen
STAP 1
• Selecteer de foutieve barcode en druk op 'Verwijderen'
STAP 2
• Link via de knop 'Toewijzen', de persoon aan de juiste activiteit (zie: situatie 1)
Situatie 4: foute volgorde bij het scannen
STAP 1 & 2
• Selecteer de activiteit en registraties van leerlingen (1) die wél correct zijn, en druk vervolgens op de knop 'koppelen' (2).
STAP 3 & 4
• Selecteer de leerlingen met de verkeerde volgorde (3) en druk op 'Toewijzen' (4).
STAP 5, 6, 7 & 8
• Selecteer de activiteit (5), eenheid (6), de waarde (7), en druk vervolgens op 'opslaan' (8).
STAP 9 & 10
• Selecteer de barcode van de activiteit (9) en druk op de knop 'Verwijderen' (10).