Rekeningen 2.0: Starten met het mailen van rekeningen/rappels/kinderopvangattesten Rekeningen 2.0: Starten met het mailen van rekeningen/rappels/kinderopvangattesten

Rekeningen 2.0: Starten met het mailen van rekeningen/rappels/kinderopvangattesten

Indien u de rekeningen naar de ouders wenst te mailen ipv die op papier te bezorgen dient u hiervoor eerst onderstaande zaken in te stellen:

  1. Een afzender
    Het adres van waaruit de mails zullen worden verstuurd kunt u opgeven onder 'Layout documenten':
    mceclip0.png
    Hiervoor moet uw beheerder wel de nodige DNS-aanpassingen doen (zie ook https://helpdesk.informat.be/hc/nl/sections/4407008135442-Instellingen-voor-het-versturen-van-mails-via-Informat-applicaties), anders worden de mails standaard verstuurd vanuit noreply@informatsoftware.be.
    Antwoorden de ouders op een mailtje dat ze van u ontvangen hebben, dan zal het antwoord sowieso terechtkomen op het e-mailadres dat u in de lay-out heeft opgegeven, of u nu vanuit noreply verstuurt of niet. 
  2. Een bestemmeling
    Via Basisgegevens > E-mailadressen geeft u aan naar welke e-mailadressen u wenst te versturen. Per facturatieadres worden steeds de beschikbare e-mailadressen uit de leerlingenadministratie opgehaald. Opgepast dus met gescheiden ouders - daar vinkt u bijvoorbeeld enkel het e-mailadres van papa aan bij de papa en doet u hetzelfde voor de mama. U bevestigt met 'Opslaan'.

    mceclip1.png

  3. Een bodytekst
    Via 'Layout documenten' kunt u een aparte bodytekst registreren voor rekeningen/creditnota's, rappels en kinderopvangattesten. Bevestig met 'Opslaan'. U moet sowieso in de drie veldjes een tekst registreren om die ook te kunnen bewaren.
    mceclip2.png
    Geeft u geen eigen tekst op, dan zal er standaard 'zie bijlage' in het mailtje worden vermeld.