Rekeningen 2.0: Attesten voor terugbetaling van de mutualiteit mailen Rekeningen 2.0: Attesten voor terugbetaling van de mutualiteit mailen

Rekeningen 2.0: Attesten voor terugbetaling van de mutualiteit mailen

Wil je de attesten voor terugbetaling van de mutualiteit mailen naar de ouders, dan moet je in eerste instantie een begeleidende tekst voor het mailtje instellen:

  1. Ga naar Basisgegevens (via het tandwieltje rechtsboven) > Attesttypes.
  2. Klik het attest dat je wenst te gebruiken aan.
  3. Ga naar het tabblad E-mail bodytekst en geef een begeleidende tekst op voor het mailtje:

Wanneer je de bodytekst hebt ingesteld kun je de attesten mailen:

  1. Ga naar Rapportage > Andere > Attesten.
  2. Kies de rekeninggroep(en) op basis waarvan je de attesten wenst op te maken.
  3. Kies het attesttype en vul eventueel de lege veldjes aan met de info die je op het attest wilt zien:

  4. Selecteer de personen waarvoor je het attest wilt opmaken.
  5. Selecteer één of meerdere artikels.
  6. Klik op Selectie toepassen en kies voor 'Mailen attesten':



  7. Na afloop krijg je één of twee exports: ééntje met het overzicht van de e-mailadressen waarnaar er een attest is uitgestuurd en eentje met de afdruk 

OPM: Het onderwerp van de mail ziet er steeds als volgt uit:

'Attest', gevolgd door de naam die je voor het attest onder Basisgegevens > Attesttypes hebt ingesteld - Naam leerling