Wil je de attesten voor terugbetaling van de mutualiteit mailen naar de ouders, dan moet je in eerste instantie een begeleidende tekst voor het mailtje instellen:
- Ga naar Basisgegevens (via het tandwieltje rechtsboven) > Attesttypes.
- Klik het attest dat je wenst te gebruiken aan.
- Ga naar het tabblad E-mail bodytekst en geef een begeleidende tekst op voor het mailtje:
Wanneer je de bodytekst hebt ingesteld kun je de attesten mailen:
- Ga naar Rapportage > Andere > Attesten.
- Kies de rekeninggroep(en) op basis waarvan je de attesten wenst op te maken.
- Kies het attesttype en vul eventueel de lege veldjes aan met de info die je op het attest wilt zien:
- Selecteer de personen waarvoor je het attest wilt opmaken.
- Selecteer één of meerdere artikels.
- Klik op Selectie toepassen en kies voor 'Mailen attesten':
- Na afloop krijg je één of twee exports: ééntje met het overzicht van de e-mailadressen waarnaar er een attest is uitgestuurd en eentje met de afdruk
OPM: Het onderwerp van de mail ziet er steeds als volgt uit:
'Attest', gevolgd door de naam die je voor het attest onder Basisgegevens > Attesttypes hebt ingesteld - Naam leerling
Artikelen in deze sectie
- Rekeningen 2.0: Attesten voor terugbetaling van de mutualiteit mailen
- Rekeningen 2.0: Attesten voor terugbetaling van de mutualiteit afdrukken
- Samenvatting voornaamste rapportage binnen Rekeningen 2.0
- Rekeningen 2.0: Overzicht openstaande posten
- Rekeningen 2.0: Overzicht van de aangerekende/gecrediteerde artikels binnen een rekeninggroep
- Rekeningen 2.0: Een PDF met alle rekeningen van één persoon opvragen
- Rekeningen 2.0: Overzicht doorboeking
- Rekeningen 2.0: Journaal van wat is doorgeboekt/afgepunt
- Rekeningen 2.0: Overzicht betalingen
- Rekeningen 2.0: Overzicht van de artikels waarop er binnen een bepaalde periode werd betaald