Wat moet ik doen indien een leerling niet gesynchroniseerd raakt met Smartschool? Wat moet ik doen indien een leerling niet gesynchroniseerd raakt met Smartschool?

Wat moet ik doen indien een leerling niet gesynchroniseerd raakt met Smartschool?

Indien een leerling niet gesynchroniseerd raakt met Smartschool, kan u de leerling nog eens individueel synchroniseren. Hiervoor consulteert u de leerling, en klikt u in het personalia-tabblad op het synchronisatie-icoontje. Bijgevolg wordt deze leerling opnieuw aan de Smartschool-queue toegevoegd. 

mceclip1.png

 

Indien het individueel synchroniseren niet lukt, of in het geval dat u meerdere leerlingen opnieuw probeert te synchroniseren, kan u via algemeen - structuur - smartschool een algemene synchronisatie uitvoeren.

Hiervoor klikt u op onderstaande knop:

mceclip0.png

 

Indien dit (na een halve dag) geen resultaat oplevert, neemt u best contact op met Smartschool.
Mogelijk is er een probleem met het intern nummer van de leerling, dat reeds bestaat.

Noot: Het kan tijdens de piekperiode (september - oktober) enkele uren duren vooraleer de synchronisatie afgerond/zichtbaar is.