Rekeningen 2.0: Problemen met afdrukken Rekeningen 2.0: Problemen met afdrukken

Rekeningen 2.0: Problemen met afdrukken

  1. U maakt een afdruk en er gebeurt gewoon niets (u krijgt géén afdrukvoorbeeld te zien) of u maakt een afdruk maar krijgt ipv een afdrukvoorbeeld een blanco scherm met bovenaan 'naamloos' te zien
    In dat geval worden afdrukken niet meer standaard in Adobe (of een andere pdf reader) geopend. U kunt dit als volgt oplossen:
    1. Klik op het Windows-icoontje linksonder
    2. Klik op het tandwieltje om naar de instellingen te gaan
    3. Kies het menu 'Apps'
    4. Kies in de linkerkolom voor 'Standaard apps'
    5. Klik onderaan op 'Kies standaardapp per bestandstype'
    6. Ga naar '.pdf' en check of er daar zeker een pdf reader is ingesteld en geen browser

  2. U maakt een afdruk en er gebeurt gewoon niets (u krijgt géén afdrukvoorbeeld te zien) of u krijgt een fout die zegt dat Adobe reeds geopend is
    In dat geval voert u best even de commands uit (zie artikel https://helpdesk.informat.be/hc/nl/articles/360010386899-Command-Turbo).
    Als de commands geen oplossing bieden, gaat u best even na of de Turbo-extensie niet wordt geblokkeerd door uw virusscanner.

  3. U maakt een afdruk en u krijgt ook een afdrukvoorbeeld maar u kan dat laatste niet afdrukken op de printer.
    In dat geval voert u best even onderstaande stappen uit:
    1. Ga in Adobe Reader naar Bewerken > Voorkeuren
    2. Kies "Beveiliging (uitgebreid)"
    3. Schakel  de opties "Beveiligde modus inschakelen bij opstarten" en "Uitgebreide beveiliging inschakelen" uit.