Mails worden niet afgeleverd of komen in spam terecht Mails worden niet afgeleverd of komen in spam terecht

Mails worden niet afgeleverd of komen in spam terecht

Spamfilters wijzigen frequent hun algoritmes. Hierdoor kan het voorvallen dat jouw e-mail tegengehouden wordt door de spamfilter van de gebruiker en in de ongewenste mail terecht komt.  Voornamelijk hotmail-, gmail- en telenet-e-mailadressen zijn hier gevoelig voor.

Onderstaande tips kunnen u helpen om zoveel mogelijk te voorkomen dat een bericht niet in de spam terechtkomt.   

1. Verstuur mailings vanuit een eigen domeinnaam vb. secretariaat@naamvandeschool.be en niet uit een gmail- of hotmail-account.

2. Vraag aan uw ICT-coördinator om de volgende SPF-records aan uw domein toe te voegen:
include:informatsoftware.be

3. Opmaak van het bericht
- Wees voorzichtig met uitroeptekens in een mail.
- Overdrijf niet met hoofdletters, speciale tekens, symbolen, kleuren, ... Gebruik deze zo weinig mogelijk
in de bodytekst van je mail, alsook in het onderwerp.
- Wees niet te formeel in de aanspreking van je mail. Gebruik bv. "Beste Jan" i.p.v. "Beste heer".

4. Voeg de afzender toe aan de lijst van 'veilige afzenders'.

Indien u bovenstaande stappen uitgevoerd hebt maar nog steeds problemen ervaart dan kunnen we voorzien om de mails tijdelijk vanaf het mailadres noreply@informatsoftware.be te versturen.   Dit geldt enkel voor mails die u vanuit de verschillende Informat applicaties verstuurt.Voor meer informatie neemt u contact op met de service desk van Informat.