Volgen

Mails worden niet afgeleverd of komen in spam terecht

Spamfilters wijzigen frequent hun algoritmes. Hierdoor kan het voorvallen dat jouw e-mail tegengehouden wordt door de spamfilter van de gebruiker en in de ongewenste mail terecht komt.  Voornamelijk hotmail-, gmail- en telenet-e-mailadressen zijn hier gevoelig voor.

Onderstaande tips kunnen u helpen om zoveel mogelijk te voorkomen dat een bericht niet in de spam terechtkomt.   

1. Verstuur mailings vanuit een eigen domeinnaam vb. secretariaat@naamvandeschool.be en niet uit een gmail- of hotmail-account.

2. Vraag aan uw ICT-coördinator om de volgende SPF-records aan uw domein toe te voegen:
include:informatsoftware.be

3. Opmaak van het bericht
- Wees voorzichtig met uitroeptekens in een mail.
- Overdrijf niet met hoofdletters, speciale tekens, symbolen, kleuren, ... Gebruik deze zo weinig mogelijk
in de bodytekst van je mail, alsook in het onderwerp.
- Wees niet te formeel in de aanspreking van je mail. Gebruik bv. "Beste Jan" i.p.v. "Beste heer".

4. Voeg de afzender toe aan de lijst van 'veilige afzenders'.

Indien u bovenstaande stappen uitgevoerd hebt maar nog steeds problemen ervaart dan kunnen we voorzien om de mails tijdelijk vanaf het mailadres noreply@informatsoftware.be te versturen.   Dit geldt enkel voor mails die u vanuit de verschillende Informat applicaties verstuurt.Voor meer informatie neemt u contact op met de service desk van Informat.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen