1) Wanneer u een Discimusfout krijgt, dan kan u deze vaak verhelpen door de transactie gewoon eens opnieuw in wacht te plaatsen. Dit doet u langs menu 'Discimus' - 'Inschrijvingen' - 'Transacties met fouten' via 'Alle foutieve transacties opnieuw in wacht zetten'.
2) Via menu 'Discimus' - 'Inschrijvingen' - 'Raadpleeg leerling' kunt u controleren of een leerling volledig geregistreerd is in Discimus (leerling selecteren en op het mannetje klikken).
Is bv. de inschrijving niet geregistreerd in Discimus, dan kunt u de transactie opnieuw in wacht zetten vanuit de inschrijvingsfiche van de desbetreffende leerling. U wijzigt bv. het veld 'Vorige Inschr.', slaat dit op, opent de fiche opnieuw en past dit opnieuw aan naar de oorspronkelijke waarde en slaat opnieuw op.
Vervolgens gaat u terug naar het menu 'Discimus' - 'Inschrijvingen' - 'Transacties in de wachtrij'.
Door op de blauwe enveloppe te klikken naast de naam van de leerling stuurt u de gegevens onmiddellijk door naar Discimus. Indien u niet op dit icoontje klikt, dan worden de gegevens binnen de 30 minuten automatisch doorgestuurd.
Artikelen in deze sectie
- Discimusfout zonder uitleg (Transactie geblokkeerd)
- Controle Toelating 1ste leerjaar
- Definitieve uitsluiting annuleren in Discimus (BO)
- Discimusfout: Foutieve VerblijfsregelingBuitengewoon code
- Discimustransacties versneld doorsturen (BO)
- Doorgestuurd getuigschrift basisonderwijs annuleren
- Elektronische communicatie van leerlingengegevens in het basis- en secundair onderwijs (AGODI)
- Inschrijving leerling niet geregistreerd in Discimus
- Leerlingen zonder getuigschrift naar Discimus doorsturen
- Leerlingenkenmerken in Discimus registreren (BO)