Kunt u de leerling terugvinden in het aanrekenscherm via de zoekoptie (vergrootglas)?
- Indien ja: dan is deze leerling waarschijnlijk ingeschreven in de verkeerde klas/het verkeerde afdelingsjaar. In iBasis/iLeerlingen kan de inschrijving gewijzigd worden.
- Indien nee: dan is deze leerling mogelijks niet (meer) ingeschreven.
- Controleer de inschrijvingsperiode van de leerling in iBasis/iLeerlingen.
- Ga naar Rekeningen – Rekeninggroep en selecteer de rekeninggroep waar je een rekening wou maken. Controleer hier de begin- en einddatum van de rekeninggroep: was de leerling binnen deze periode ingeschreven? Indien dit niet zo is, dan dient u de rekening aan te maken in een rekeninggroep met een periode waarin de leerling wel ingeschreven was. Indien deze rekeninggroep nog niet bestaat, dan kan u deze aanmaken.
Artikelen in deze sectie
- Instructiefilm: Gesplitste rekeningen
- Opname webinar: corrigeren van rekeningen
- Aanrekenen - 4 verschillende manieren
- Aanrekenen voor personeelsleden
- Creditnota opstellen en verwerken
- Een rekening opmaken voor een leerling zonder inschrijving
- Fout 'Alle eenheden van de activiteiten gekoppeld aan een artikel uit iRekeningen' bij ophalen uit iRegistratie
- Gegevens ophalen uit iRegistratie
- Kleuren in aanrekenscherm
- Leerling ontbreekt bij aanrekenen/crediteren