Volgen

Leerling ontbreekt bij aanrekenen/crediteren

Kunt u de leerling terugvinden in het aanrekenscherm via de zoekoptie?

  • Indien ja: dan is deze leerling waarschijnlijk ingeschreven in de verkeerde klas/het verkeerde afdelingsjaar. In iBasis/iLeerlingen kan de inschrijving gewijzigd worden.
  • Indien nee: dan is deze leerling mogelijks niet (meer) ingeschreven.
    • Controleer de inschrijvingsperiode van de leerling in iBasis/iLeerlingen.
    • Ga naar Rekeningen – Rekeninggroep en selecteer de rekeninggroep waar je een rekening wou maken.  Controleer hier de begin- en einddatum van de rekeninggroep: was de leerling binnen deze periode ingeschreven? Indien dit niet zo is, dan dient u de rekening aan te maken in een rekeninggroep met een periode waarin de leerling wel ingeschreven was. Indien deze rekeninggroep nog niet bestaat, dan kan u deze aanmaken.

 

 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen