Wanneer u de registraties reeds opgehaald heeft in iRekeningen en hierop een correctie wenst te doen, dan dient u de registraties eerst terug te plaatsen naar iRegistratie. Vervolgens voert u in iRegistratie de nodige aanpassingen uit en haalt u de registraties opnieuw op.
- Start iRegistratie op.
- Ga naar het menu Registratie > Overzicht registraties
- Onderstaand venster wordt geopend:
- Duid de periode aan (de rest hoeft u niet noodzakelijk in te vullen).
- Klik op de groene pijl om verder te gaan.
- Vink aan wat u wenst terug te zetten van iRekeningen naar iRegistratie.
- Klik rechts onderaan op de knop 'Terughalen uit iRekeningen'.
De gegevens zijn nu verwijderd uit iRekeningen en staan terug in iRegistratie.
Ter info:
- Als er in de laatste kolom een rekeninggroep staat, dan betekent dit dat de registraties werden opgehaald in de desbetreffende rekeninggroep.
- Heeft u in de eerste kolom geen mogelijkheid om registraties aan te vinken, dan is de rekeninggroep reeds doorgeboekt. In dat geval, kunt u enkel corrigeren door middel van een creditnota.