Volgen

Problemen bij ophalen van een eenheid uit iRegistratie

Er is wellicht geen prijs ingegeven voor die bepaalde eenheid. Registraties van eenheden zonder prijzen kunnen nooit in iRekeningen worden opgehaald.

U kunt het probleem oplossen in 2 stappen:

  1. U voorziet de eenheid van een prijs in iRegistratie
    Basisgegevens – Registratie eenheden
    U geeft een prijs in en bevestigt met het groene vinkje


  2. U herberekent de registraties in iRegistratie
    Facturatie – Registraties herberekenen
    U kiest de correcte periode en eenheid en klikt op de groene pijl

    In het volgende schermpje zullen de registraties die kunnen herberekend worden in het rood staan. U klikt op ‘selecteer alle afwijkende registraties’ en daarna op ‘Herbereken geselecteerde registraties’.

    De melding ‘Herberekening uitgevoerd’ verschijnt kort op het scherm.

    U kunt de registraties nu ophalen in iRekeningen.

Controleer ook of er een artikel uit iRekeningen gekoppeld is aan de eenheid via Basisgegevens > Registratie eenheden. Indien deze niet is gekoppeld, zult u de registraties van deze eenheid niet kunnen ophalen in iRekeningen.

mceclip1.png

 

Kies bij ‘Artikel (iRekeningen)' het artikel uit iRekeningen waarnaar de registraties zullen doorgestuurd worden. Dit is het artikel waaronder de eenheid aangerekend wordt op de rekening. Maak gebruik van de verrekijker om de bestaande artikels uit iRekeningen op te vragen.

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen