Wachtwoord vergeten/Account geblokkeerd Wachtwoord vergeten/Account geblokkeerd

Wachtwoord vergeten/Account geblokkeerd

In dit artikel bespreken we de stappen die u kan ondernemen indien u uw wachtwoord vergeten bent en/of geen toegang meer hebt tot uw account.

Gelieve hiervoor geen contact op te nemen met de helpdesk van Informat gezien wij - omwille van privacyredenen - geen inzage hebben in paswoorden en uw account niet mogen activeren. 

Mijn wachtwoord klopt niet

- Ga na of u geen fout hebt getypt en of bepaalde toetsen op het toetsenbord wel of niet aanstaan (bv. Shift Lock of Num Lock).

- Probeer niet meer dan een drietal keer in te loggen. Nog meer pogingen kan er voor zorgen dat uw account tijdelijk geblokkeerd wordt. (Indien uw account tijdelijk geblokkeerd is, is de functie 'wachtwoord vergeten' - zie onderstaande - niet mogelijk)

- Klik op 'Wachtwoord vergeten?' om een nieuw wachtwoord in te stellen. U ontvangt dan een e-mail met verdere instructies op het e-mailadres dat u bij registratie hebt opgegeven.

mceclip0.png

U logt vervolgens in met dit paswoord.
Indien gewenst kan u via de rubriek 'Profiel' uw wachtwoord wijzigen.

Wijzig_wachtwoord.jpg 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

- Klik op 'Wachtwoord vergeten?' om een nieuw wachtwoord in te stellen. U ontvangt dan een e-mail met verdere instructies op het e-mailadres dat u bij registratie hebt opgegeven (werkwijze zie hierboven).

- Als u geen e-mail ontvangt, dient u uw beheerder te contacteren.
Dit is niet Informat
, maar meestal de ICT-verantwoordelijke op uw school. Die persoon kan voor u een nieuw wachtwoord instellen. Om uit te zoeken wie uw beheerder is, zie dit artikel.  
  

Ik heb geen toegang meer tot mijn account

Een aantal foutieve aanmeldpogingen kan resulteren in een tijdelijke blokkering van uw account.
Uw account kan weer actief worden gezet door uw beheerder en indien gewenst kan die ook een nieuw wachtwoord voor u instellen.